زبانهای تحلیل و مدیریت داده

swirl یک بسته آموزشی برای شروع R

یکی از رایجترین زبانهای تحلیل و پردازش داده ، زبان برنامه نویسی R است که به طور خاص برای پردازش داده طراحی شده است و مشابه متلب ، با داشتن کتابخانه های مختلف در تمامی زمینه های مورد نیاز یک مهندس و تحلیلگر داده ، جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه ارتقا داده است.

بسیاری از مهندسین داده در سراسر دنیا از این زبان استفاده می کنند و بسیاری از درسهای ارائه شده در زمینه آمار و تحلیل داده ها نیز با این زبان ارائه می شوند. سایت مهندسی داده، به تدریج آموزشهای مقدماتی و پیشرفته این زبان را با بررسی مثالهای کاربردی در اختیار علاقه مندان این حوزه خواهد گذاشت.

اما اگر قصد شروع کار با این زبان و آموزشهای مقدماتی و پیشرفته را در زمینه تحلیل داده ، دارید توصیه می کنم بعد از دانلود و نصب بسته R و نصب RStudio به عنوان محیط گرافیکی کار با آن، بسته آموزشی Swirl را درون RStudio نصب کنید و با اجرای آن و نصب آموزش های مختلف که لیست آنها و نحوه فعال سازی آنها را در این آدرس می توانید ببینید، شروع به یادگیری تعاملی R  نمایید.

تعاملی بودن این آموزش و اینکه مرحله به مرحله باید دستورات داده شده را انجام دهید و در صورت درست بودن به مرحله بعد بروید، آنرا جذاب و بسیار کاربردی کرده است. البته آموزشها به زبان لاتین است و اگر قصد کار با آنرا دارید، حواستان به این نکته هم باشد.

آخرین نکته اینکه این زبان بیشتر برای آموزش مفاهیم مهندسی داده و بخصوص برای رشته های غیر کامپیوتر بسیار مفید است و گرایش جهانی از سمت این زبان به سمت زبان پایتون است که با آن می توان علاوه بر تحلیل و پردازش و نمایش نمودارهای مختلف ، برنامه نویسی حرفه ای هم انجام داد. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارید و حداقل هایی از برنامه نویسی را بلدید، ابتدا مقدمات تحلیل و پردازش داده را با R شروع کنید و بعد به صورت تخصصی پایتون را برای ادامه انتخاب کنید.

میانگین امتیاز

به این متن امتیاز بدهید!

امتیاز کاربران: ۳٫۲۳ ( ۲ رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا