زبانهای تحلیل و مدیریت داده

کدام زبان : R یا پایتون ؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از علاقه مندان حوزه مهندسی و پردازش داده که تازه می خواهند کار خود را در این حوزه شروع کنند، پیش می آید این است که کدام زبان را شروع کنند ؟ R یا پایتون ؟

هر چند گرایش جهانی به سمت استفاده از پایتون به دلیل همه منظوره بودن آن، توانایی تولید برنامه های کاربردی علاوه بر تحلیل داده ،وجود کتابخانه های بسیار متنوع برای آن و نهایتاْ سادگی آن در سالیان اخیر بسیار رشد کرده است ، اما ابزارهای آماده تحلیل داده در R بخصوص برای محققین و علاقه مندانی که پیش زمینه برنامه نویسی ندارند،‌ استفاده از R‌ را نیز در حوزه مهندسی داده بسیار رواج داده است . در هر صورت هر کدام از این زبانها،‌ می تواند در بخشی از کار استفاده شود و حتی به صورت ترکیبی به کار رود و توصیه بنده هم این است که ابتدا زبان R‌ و بعد پایتون فراگرفته شود و هنگام تحلیل داده ،‌به صورت ترکیبی از هر دو استفاده شود .

این اینفوگرافیک سایت Datacamp جنبه های مختلف و مزایا و معایب هر کدام را به خوبی نشان داده است که امیدوارم مفید واقع شود :

R-vs-Python-216-2

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

1 دیدگاه

  1. با سلام

    اگر امکان دارد لینک اشتراک مطالب جهت  اشتراک مطلب در linkedin را در سایت قرار دهید تا به سایر دوستان نیز مطالب مفید شما را معرفی نماییم و آنها نیز ازمطالب ارزنده شما بهره مند شوند.
    مهندسی داده :
    با تشکر از پیشنهاد ارزنده شما . این امکان به مطالب افزوده شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا