تحقیقات دانشگاهی

۱۰۰ مقاله درباره معماریهای متن باز حوزه کلان داده

قبلاً مطلبی راجع به مقالاتی که حوزه کلان داده را تحت تاثیر خود قرار دادند، در این سایت مطلبی نوشتم و به علاقه مندان این حوزه بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی توصیه کردم که برای شروع کار در حوزه بیگ دیتا و کلان داده این مقالات را مبنای کار خود قرار دهند.

جدیداً توسط آقای آنیل مادان یکی از مهندسین شرکت PayPal است، لیستی از صد مقاله که معماریهای بازمتن حوزه کلان داده را تشریح کرده اند منتشر شده است.  در این لیست به صورت گروه بندی شده معماریها و ابزارهای متفاوتی که در لایه های مختلف یک سامانه اطلاعاتی مدرن مبتنی بر کلان داده باید مورد استفاده قرار گیرد، به صورت مختصر توضیح داده شده است و مقالات اصلی که آن معماریها یا ابزار را تشریح کرده اند نیز معرفی شده است .

این لیست را هم تقدیم می کنم به کسانی که قصد دارند به صورت عمیق وارد مباحث حوزه کلان داده شوند .

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا