اخبار و مقالات

خریداری استارتاپ کگل Kaggle توسط گوگل

کگل به عنوان یک وب سایت در زمینه برگزاری حرفه ای مسابقات تحلیل و پردازش داده از سال ۲۰۱۰ به سرعت به یک مرجع مورد اطمینان از میزان مهارت دانشمندان داده در دنیا تبدیل شد به گونه ای که امتیاز و رتبه فرد در این سایت، بیانگر میزان تسلط او بر مباحث یادگیری ماشین، داده کاوی و مباحث مرتبط با آنها بود.

از طرفی، انواع آموزشهای پایه ای و کاربردی این سایت در قالب ایجاد آمادگی برای شرکت در مسابقات هم به میزان محبوبیت این سایت افزود. اضافه شدن بخش میزبانی مجموعه داده های متنوع به صورت رایگان با امکان افزودن کدهای مربوط به هر دیتاست و ایجاد یک تالار پرسش و پاسخ در کنار هر مجموعه داده، باعث رشد اقبال عمومی به این سایت در جامعه علم داده دنیا شد.

نکته قوت دیگر این سایت، امکان افزودن مجموعه داده های مختلف توسط کاربران و  نوشتن کد به صورت آنلاین برای هر مجموعه داده و تحلیل و بررسی آنها و همچنین به اشتراک گذاشتن این کدها توسط علاقه مندان حوزه داده است.

مجموعه این امتیازات، گوگل را ترغیب کرد تا این مجموعه غنی و معتبر در بین جامعه دانشمندان علم داده دنیا را خریداری کرده و به مجموعه رایانش ابری خود (Google Cloud) اضافه کند تا علاقه مندان، بتوانند همزمان از امکانات آنلاین یادگیری ماشین گوگل در تحلیل و پردازش داده های خود به صورت انبوه و تجاری استفاده کنند.

امیدواریم این تغییر، باعث رشد این استارتاپ و گسترش علم داده در دنیا شود.

تصویر صفحه مجموعه داده های کگل را در زیر مشاهده می کنید :

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا