اخبار و مقالات

کارگاه‌های رایگان و عملی یادگیری ماشین رهنما کالج

به لطف علی بندری عزیز در پادکست چنل‌بی، با رهنما کالج آشنا شدم که به صورت رایگان دوره‌های عملی مختلفی برای توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاه و آماده سازی نیروی کار برای ورود به محیط‌های حرفه‌ای را فراهم می کند. در بخش درباره مای این سایت، این مطلب را میتوانیم مشاهده کنیم :

هدف رهنماکالج از برگزار کردن دوره‌های کارآموزی رایگان، توانمند ساختن افراد و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای مورد نیاز بازار کار است. به همین منظور در یک فضای خلاق، پویا و جذاب کارآموزها در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند، روی پروژه‌های واقعی کار می‌کنند و در خلال اون با فوت و فن کار و چالش‌های تیمی آشنا میشن. رهنما کالج بنا به نیاز و تقاضای بازار کار و اکوسیستم استارت‌آپی دوره‌های آموزشی با موضوعات متفاوتی برگزار می‌کنه. رهنماکالج رو دنبال کنید شاید دوره‌ی کارآموزی بعدی، حرفه‌ی مورد علاقه‌ی شما باشه.

با مراجعه به سایت رهنما کالج، متوجه شدم یکی از دوره هایی که توسط این مجموعه برگزار می‌شود، دوره عملی یادگیری ماشین است. این دوره که بعد از برگزاری یک آزمون ورودی و به صورت مداوم در حال برگزاری است، بیشتر حالت کارآموزی یا کارعملی دارد و شامل یک دوره مطالعاتی مقدماتی و یک دوره شش هفته‌ای حضوری است. در حال حاضر دوره هشتم این کارگاه تا ۲۹ آذرماه فرصت ثبت نام دارد.

کارآموزان دوره‌های یادگیری ماشین در طی دوره‌های فشرده شش هفته‌ای مبانی و اصول کاربردی طراحی سیستم‌های هوشمند رو یاد میگیرن و اجرای چند پروژه‌ی هوش مصنوعی مثل سیستم‌های توصیه‌گر ‌(Recommender Systems) و پردازش تصویر رو تجربه می‌کنند.

منبع : فرم ثبت نام دوره هشتم یادگیری ماشین رهنما کالج

تمام علاقه‌مندان کار عملی در حوزه یادگیری ماشین که فرصت حضور در تهران را به مدت شش هفته دارند، این فرصت ارزشمند را از دست ندهند.

مراحل کار در این دوره شش هفته‌ای (به نقل از وب سایت رهنما کالج) :

  1. ثبت‌نام : برای شرکت در آزمون ورودی باید از قسمت ثبت‌نام در سایت رهنما کالج اقدام کنی.
  2. شرکت در آزمون ورودی : در زمان اعلام شده برای ورود به آزمون آنلاین وارد سایت رهنماکالج میشی؛ در این آزمون مهارت‌های برنامه‌نویسی، آشنایی شما با یادگیری ماشین، جبر خطی و آمار سنجیده می‌شه.
  3. مصاحبه و گپ‌وگفت : اگر امتیاز لازم رو در آزمون ورودی به دست بیاری برای گپ‌وگفت به رهنما کالج دعوت میشی.
  4. یک هفته مطالعه : قبل از ورود به دوره مجموعه‌ای از مقاله‌ها و ویدیوها رو بهتون معرفی می‌کنیم که مطالعه ‌کنید تا با آمادگی بتونید توی کلاس‌ها شرکت کنید.
  5. شروع دوره کارآموزی : کارآموزانی که تناسب با دوره رو داشته باشند برای شروع به یه دوره ۶-۷ هفته‌ای وارد رهنما کالج میشن.
  6. شرکت در کارگاه‌های تخصصی : بعد از ورود به دوره با شرکت در کارگاه‌های تخصصی به کمک اساتید با مبانی کاربردی که برای اجرای پروژه نیاز دارید این حوزه آشنا می‌شید.
  7. اجرای پروژه‌های تیمی : تو این مرحله با کمک هم‌تیمی‌هات روی پروژه‌هایی که براتون تعریف شده کار می‌کنید، تو این مسیر منتورها حضور دارند تا بهتون کمک کنند.
  8. ارائه پروژه : در روز پایانی اجرای پروژه، هر تیم کاری که انجام داده رو ارائه می‌کنه و مورد داوری اساتید قرار می‌گیره.
  9. شروع یک مسیر حرفه‌ای : کارآموزی اولین گام به سمت مسیر حرفه‌ای شدنت بوده، بعد این دوره قراره کلی چیزای جدید یاد بگیری و تجربه کنی و رهنما کالج هم امیدواره بتونه تو این مسیر حامیت باشه

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا