ابزار و کتابخانه ها

MySQL Workbench نرم افزاری مناسب برای طراحی نمودار ER

۰

میانگین امتیاز

به این متن امتیاز دهید!

امتیاز کاربران: ۲٫۵۵ ( ۲ رای)

برای رسم نمودار ER که پایه و اساس طراحی بانک های اطلاعاتی رابطه ایست ، دنبال یک نرم افزار مناسب بودم که به راحتی بتوان موجودیت ها، خصوصیات و روابط بین آنها را رسم کرد و از روی آن بانک اطلاعاتی نهایی را ساخت .

مدتی با نرم افزار Toad Data Modeler کار می کردم که انصافا مجموعه کاملی از ابزار بود و خروجی های مختلفی تولید می کرد اما بعد از چند ماه غیرفعال شد و نیاز به خریدن محصول و کسب سریال معتبر بود.

چند روز پیش یکی از دوستان بانک اطلاعاتی ای که طراحی کرده بود برای بررسی برایم ایمیل زد . دیدم به زیبایی رسم شده است که وقتی سوال کردم با چه نرم افزاری آنرا طراحی کرده است از MySQL Workbench نام برد.

وقتی که آنرا دانلود کرده و استفاده کردم، دیدم امکانات لازم برای رسم یک نمودار ER حرفه ای را دارد هر چند خروجی نهایی آن MySQL است اما باز برای طراحی نمودار ، می توان از آن استفاده کرد و نهایتاً از آن خروجی استاندارد SQL گرفت…

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا