بازاریابی داده محور

کتاب اصول بازاریابی داده محور (15 معیاری که هر بازاریاب باید بداند) نوشته ی مارک جفری، با ترجمه ی دکتر احمد روستا و آتنا مقدم در 238 صفحه ی وزیری در 12 فصل و قیمت 16 هزار تومان در بهار 1394 توسط انتشارات سیته منتشر شده است.
شاهین ترکمن در بخشی از مقدمه ی این کتاب می نویسد: مخاطبان با مطالعه این کتاب می دانند که برای تاب آوردن در شرایط سخت اقتصادی برای ماندن در شرایط رقابتی و تسلط بر سیستم بازاریابی چه ابزاری باید در دست داشته باشند و اینکه هر کدام از این ابزارها بسته به اینکه چطور به کار گرفته شود، میتواند یک سلاح قدرتمند باشد. سلاحی از جنس تفکرات حریف با گلوله هایی از جنس عدد و رقم.

این کتاب با معرفی ۱۵ معیار کلیدی از جمله: آگاهی از برند، نرخ رویگردانی مشتری، رضایت مشتری، نرخ پذیرش، سود، بازپرداخت و… بازاریابان را از مراحل ابتدایی بستر اندازه گیری و جمع آوری نتایج و تحلیل داده ها آشنا میکند و فرصتی بزرگ به آنها میدهد تا با استفاده از این دیدگاه ها و داشتن سلاحی جدید و کارآمد به بازاریابی حرفه ای بپردازند.

این کتاب مشتمل بر سه بخش و ۱۱ فصل است:

بخش اول: اصول بازاریابی داده محور، بخش دوم ۱۵ معیار برای بهبود ویژه ی عملکرد بازاریابی و بخش سوم به استراتژی هایی برای بردن اصول بازاریابی داده محور و معیار فصل های پیشین به مرحله بعدی ارائه میشود.

فصل اول و دوم کتاب ضمن توضیح نقش تصمیم های حوزه ی بازاریابی و شرکت های مختلف موانع موجود در این مسیر و نقطه ای که باید از آن جا شروع شود را شرح میدهد. در این بخش تجربیات افراد و مدیران حوزه بازاریابی در شکلی روایت گونه بیا ن شده است.

معیارهای کلاسیک بازریابی و ارتباط آن با فعالیت های کنونی بازاریابی نیز موضوع فصل سوم کتاب مذکور است. در واقع با استفاده از ۱۰ معیار کلاسیک، چارچوبی برای اندازه گیری استراتژیک بازاریابی ارائه میشود.
۱۵ معیار برای بهبود خارق العاده عملکرد بازاریابی به ترتیب در فصول بخش های چهارم، پنجم و ششم تشریح شده است.
در این بخش مولف مینویسد: یک رهبر علاقمند میتواند معیارهای مورد علاقه اش را برای مطالعه انتخاب کند. اینترنت به سرعت به یکی از اجزای اصلی تمام برنامه های بازاریابی تبدیل میشود و ۵ مورد از ۱۵ معیار به این رسانه ی مهم اختصاص یافته است. همچنین بررسی عمیق بازاریابی اینترنتی و ۵ معیار عصر جدید موضوعات مطرح شده در این بخش هستند.

موضوعات مندرج در فصول بخش آخر کتاب اصول بازاریابی داده محور، به بررسی عناوین ذیل میپردازند:

۱- بازاریابی چابک
۲- بازاریابی تحلیلی و داده محور
۳- شالوده ی بازاریابی داده محور
۴- فرایندهای اصلی بازاریابی
۵-عملکرد و عامل خلاقانه ی x

در پایان مطالعه این کتاب کاربردی را به علاقمندان، دانشجویان و شاغلین حوزه بازاریابی توصیه می کنیم.

نویسنده متن :
mbanews.ir – مریم غضنفری
یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

ناشر

نشر سیته

آدرس انتشارات

http://www.ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode=1942068

نویسنده

آتنا مقدم, احمد روستا

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بازاریابی داده محور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا