شبکه های اجتماعی می توانند شامل هر چیزی اعم از خانواده، دوستان، کلاس درس، اشیا و سایر موارد مشابه باشند، با استفاده از ارتباطاتی که بین این اعضای شبکه وجود دارد می توان به موارد مهمی اعم از اعضای مهم و کارساز، اعضای استثناء، چگونگی شکل گیری اینگونه شبکه ها پی برد که برای کارهای تجاری و تحقیقاتی بسیار مهم اند، که برای دست یابی به این موارد باید شبکه های اجتماعی را با استفاده از ابزارهای خاص مورد تجزیه وتحلیل یا آنالیز قرار داد.
بررسی ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی
در این مقاله برخی از مهم ترین ابزارهای تحلیل شبکه اجتماعی معرفی شده و با توجه به برخی قابلیت های آنها مورد مقایسه قرار گرفته اند.
دانلود فایل – ۳۳۳KB
نویسنده (گان) | نسرین جوکار ، دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک- دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر, خدیجه اسفندیاری، دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک – دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر, شیما آقامیرزاده،دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک – دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر, علیرضا هنرور، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر |
---|---|
ارائه شده در | کنفرانس بین المللی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات |
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.