در عصر ابزارهاي هوشمند و شبكه هاي كامپيوتري بزرگ، داده هاي ساختار يافته و بطور ويژه داده هاي بدون ساختار، رشد خيره كننده اي داشته و هر روز ابعاد پيچيده تري به خود مي گيرند. داده هاي دريافتي از ماشين ها، حسگرها، شبكه هاي اجتماعي، وب سايت هاي تعاملي نمونه هايي از اين منابع داده مي باشند كه موجب تغييراتي اساسي در نيازمنديهاي كسب و كار شده اند. در ميانه اين تغييرات بسيارسريع، شركت هاي مختلف نيازمند راهكارهايي عملي براي مهاجرت از ساختارهاي سنتي هستند تا در بازار رقابت باقي بمانند يعني راه هايي براي دريافت، ذخيره سازي و تجزيه وتحليل مقادير بسيار زيادي اطلاعات از مشتريان، محصولات و خدمات. برآورده سازي اين خواسته شركت ها، نيازمند آشنايي هرچه بيشتر متخصصين و علاقه مندان حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات با مفاهيم داده هاي بزرگ (Big Data) مي باشد تا با بهره گيري و تكامل فناوري هاي موجود و تركيب آن با داده هاي بزرگ بتوانند اطلاعات درست و مناسب را در زمان مناسب در اختيار صاحبان صنايع و شركت ها از يك سو و مشتريان از سوي ديگر قرار دهند.اين كتاب با زباني ساده و ذكر نمونه هايي جالب از دنياي واقعي در هفت بخش و بيست و پنج فصل، قطب نمايي دقيق براي رسيدن به اين مقصود است.
دادههای بزرگ برای همه
ناشر | ناقوس |
---|---|
آدرس انتشارات | naghoospress.ir/ |
نویسنده | آلن نيوجنت, جوديت هارويتز, فرن هالپر |
مترجم | مصطفی رحمانپور |
سال چاپ | 1397 |
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.