مصورسازی

یک چارت ساده برای انتخاب نوع نمودار‌

در حین بررسی مقالات اخیر سایت KDnuggets‌ بودم که به یک چارت ساده برای انتخاب نوع نمودار در ایجاد گزارش‌های مدیریتی و تحلیل داده‌ برخوردم. حیفم آمد آنرا با خوانندگان عزیز سایت مهندسی داده به اشتراک نگذارم. امیدوارم که مفید باشد. لازم به ذکر است که چارت زیر فقط نمودارهای اصلی و کلاسیک این حوزه را شامل می‌شود.

اگر با انواع نمودارها و مزیت‌ها و کاربردهای هر یک نمودارهای اصلی تحلیل بصری داده‌ها آشنا نیستید این مقاله عالی و بسیار مفید مدرسه هوش مصنوعی در وب سایت ویرگول با نام به تصویر کشیدن داده‌ها را از دست ندهید.

دو چارت زیر هم در این حوزه ممکن است به دردتان بخورد :

اگر قصد آشنایی با حدود ۶۰ نوع نمودار مختلفی را دارید که امروزه در دسترس تحلیلگران داده است، مقاله کامل ۶۰Charts to Visualize Your Data می‌تواند در این زمینه، کمک شایانی به شما بنماید.

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا