ابزار و کتابخانه ها

چارک های جادویی گارتنر برای علم داده

گارتنر به رسم هر ساله ، گزارشات خود در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات را منتشر کرده است. از جمله این گزارشها ، گزارشی است تحت عنوان «Gartner 2017 Magic Quadrant for Data Science Platforms» که برای اولین بار برای به عنوان «چارک های جادویی گارتنر برای بسترهای علم داده» ارائه شده است و به کمک آن می توان شرکتهای مختلف فراهم کننده ابزارهای حوزه تحلیل و پردازش داده و به عبارت دیگر، ابزارهای علم داده را با هم مقایسه کرد. (اگر با چارک های جادویی گارتنر آشنا نیستید، این مقاله را حتما مشاهده کنید)

این مربع جادویی را در زیر مشاهده می کنید :

چارک های جادویی گارتنر برای علم داده ۲۰۱۷

IBM با مجموعه نرم افزارهای SPSS طلایه دار نرم افزارهای حوزه علم داده است و سایر طلایه داران هم معرف حضور علاقه مندان این حوزه هستند. اگر به نمودار سال ۲۰۱۶ این حوزه نگاه کنیم ، این تفاوت ها را می توانیم مشاهده کنیم :‌

تحلیل دقیق تر این این نمودارها را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

در سال ۲۰۱۸ شاهد ورود سه شرکت جدید به این حوزه هستیم :

که تفاوت آن با سال ۲۰۱۷ از قرار زیر است :

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا