مهندسی داده

معرفی دوره Data Engineering Zoomcamp

دوره رایگان و کاملا کاربردی مبانی مهندسی داده

یکی از کانال‌های فعال یوتیوب در زمینه مهندسی داده، کانال DataTalksClub است که به صورت منظم ابزارهای نوین حوزه مهندسی و علم داده را معرفی میکند و مطالب و کارگاه‌ها و رخدادهای زیادی را هم در این حوزه به کمک جامعه کاربری خود مدیریت می‌کند.

یکی از رخدادهایی که این سایت به صورت منظم برگراز میکند، کارگاه عملی مبانی مهندسی داده با Data Engineering Zoomcamp است. اگر علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم اولیه مهندسی داده هستید و یا در این حوزه مشغول به فعالیت هستید و مایلید با ابزارهای نسبتا جدید این حوزه مانند Mage.ai‌ , RisingWave و یا data load tool (dlt)به صورت عملی کار کنید، این کارگاه مناسب شماست.

ابزارهای معرفی شده در دوره مبانی مهندسی داده Zoomcamp
ابزارهای معرفی شده در دوره ۲۰۲۴ مهندسی داده Zoomcamp

در این دوره علاوه مشاهده مطالب و سرفصل‌های زیر، کارگاه عملی و پروژه پایانی هم دارید که اگر واقعا برای آن وقت بگذارید و پروژه و تمرین‌ها را انجام دهید، دوره بسیار مفیدی برای شما خواهد بود.

سرفصل‌های دوره

توصیه می‌کنم اگر به مباحث مهندسی داده علاقه‌مند هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید و یا با ابزارهای کلاسیک این حوزه آشنا هستید و قصد دارید دانش خود را در این زمینه به روز کنید و یا ابزارهای جدید را فرابگیرید، این دوره نسبتا کوتاه (یک دوره نه هفته ای ) را از دست ندهید.

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا