اخبار و مقالات

معرفی چند خبرنامه مفید

چند روز پیش یکی از همکاران دانشگاهی از بنده پرسید که چطوری خودت را با وجود این همه مشغله کاری، توی زمینه نرم افزار و مباحث کلان داده (بیگ دیتا)، به روز نگه می داری ؟ جواب بنده هم این بود که سعی می کنم در مباحثی که به آنها علاقه مندم، خبرنامه های معتبری را پیدا کنم و با عضویت در آنها به صورت هفتگی، اخبار روز آن مبحث را دنبال کنم .

تا اینکه امشب به این مقاله برخوردم که لیستی کامل از این خبرنامه های معتبر که به صورت هفتگی منتشر میشوند را یکجا فهرست کرده بود. هر چند  بعضی آنها را قبلاً مشترک بودم اما بعضی از آنها را هم امشب مشترک شدم.

خبرنامه هایی در حوزه های دیتابیس، برنامه نویسی موبایل، وب ، نو اس کیو ال و بیگ دیتا را می توانید در این فهرست پیدا کنید و با توجه به اینکه این خبرنامه ها توسط متخصصین هر حوزه به صورت هفتگی جمع آوری و منتشر می شود، کیفیت مطالب و ارزش آنها را بسیار بالا می برد.

توصیه می کنم حتی اگر به زبان انگلیسی هم خیلی تسلط ندارید، خبرنامه های مورد علاقه خودتان را مشترک شوید و با مرور هفتگی آنها، حداقل با بعضی جنبه های نوین فناوری دورادور و قبل از بقیه آشنا شوید .

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا