کاربردها

تاکید مدیر اسبق ICT کاخ سفید بر تحلیل کلان داده‌

این مطلب عیناً از سایت روزنامه دنیای اقتصاد نقل شده است .

رایورز: «ویوِک کوندرا» مدیر Salesforce.com چند سال قبل به شرکت Bay Area پیوست و یکی از نخستین اقداماتی که انجام داد این بود که نشان داد در نخستین روز کاری چگونه از منزل تا محل کار آمده است.
او که پیش‌تر برای کاخ سفید کار می‌کرد و هم‌اکنون با استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری هم همکاری می‌کند اظهار کرد که روش‌های سنتی حمل و نقل در شرایط کنونی هیچ کاربردی ندارد. او توضیح داد که با وضعیت امروزی پارک کردن اتومبیل در کنار خیابان کار بسیار هزینه‌بر و وقت‌گیری محسوب می‌شود و در عوض می‌توان با استفاده از سرویس‌هایی مانند Uber و Lyft به راحتی در کوتاه‌ترین زمان جای پارک پیدا کرد. مدیر اسبق مرکز اطلاعات دولت آمریکا در صحبت‌های اخیر خود نشان داد که چگونه جمع‌آوری اطلاعات از میلیون‌ها دستگاه مجهز به ابزار Lyft و تحلیل آنها توسط سیستم‌های کلان داده Salesforce می‌تواند به شهروندان برای زندگی آسان‌تر کمک کند.
او گفت که دولت‌ها به واسطه مدل‌های اقتصادی جدید خود می‌توانند با جمع‌آوری کلان داده‌ها و تحلیل به موقع آنها، خدمات بهتر و ارزان‌تری در اختیار شهروندان خود قرار دهند.
کوندرا توضیح داد که این روزها برای هر نیاز کاربران یک ابزار کاربردی ساخته شده است و دولت‌ها می‌توانند با استفاده از همین اصل و تحلیل داده‌های گسترده‌ای که از ابزارهای مذکور به دست می‌آید، بهترین خدمات را در زمینه‌های مختلف ارائه دهند. کوندرا اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد داده‌هایی که طی یک سال گذشته در جهان تولید شده، به هدر رفته است و هیچ کس آنها را مورد تحلیل قرار نداده است.

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا