بانکهای اطلاعاتی

ویدئو : آموزش الاستیک سرچ – نسخه ۵

در مورد الاستیک سرچ و امکانات بی نظیر آن در جستجوی متن، در این سایت بارها صحبت کرده ایم و توصیه نموده ایم که اگر قصد استفاده از یک موتور جستجوی متن با امکانات فراوان از قبیل راحتی استفاده، مقیاس پذیری بالا، فیلترهای متنوع جستجو، تحلیلگرهای اختصاصی و سفارشی برای متون فارسی قبل از ایندکس و ذخیره در دیتابیس، دسته بندی نتایج و امکان گروه بندی و فیلتر ثانویه روی آنها، جستجوی فازی و تقریبی و مانند آنها را دارید، حتماً الاستیک سرچ را انتخاب کنید.

چندی پیش شرکت انتشاراتی پکت ، آموزش ویدئویی الاستیک سرچ ۵ که در حال حاضر نسخه آخر این دیتابیس متنی محبوب است را منتشر کرده است که برای استفاده علاقه مندان، سایت مهندسی داده به بازنشر آن پرداخته است.

البته امروزه الاستیک سرچ با ابزار گرافیکی کیبانا و نیز LogStash به یک مجموعه کامل مدیریت و مانیتورینگ لاگ ها و داده های سری زمانی هم تبدیل شده است و در نسخه های اخیر آن (نسخه ۵.۴) ، امکان استفاده از هوش مصنوعی در شناخت رفتارهای مخاطره آمیز در لاگ های ثبت شده هم به مجموعه قابلیت های آن اضافه شده است.

 

 

مقالات پیشنهادی در خصوص الاستیک سرچ :

به دنبال یک راهکار جستجوی حرفه ای – الاستیک سرچ یا سلر

تاملاتی در باب انتخاب درست بانک اطلاعاتی

بررسی محبوبیت بانکهای اطلاعاتی

 

مشخصات دوره :

ناشر : انتشارات پکت – Pack Pub.
زبان : انگلیسی
سطح : مقدماتی – متوسط – پیشرفته

مدرس: Ethan Anthony
طول دوره : ۳H
تاریخ انتشار : ژانویه ۲۰۱۷
پیش نیاز : آشنایی اولیه با دیتابیس های سندگرا و کار با JSON

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا