اخبار

علم‌داده : جذاب‌ترین حوزه کاری در سال ۲۰۱۹ به انتخاب careercast

سایت معتبر کاریابی careercast به عادت چند سال گذشته خود، گزارش امتیازدهی مشاغل خود را برای سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است. امتیاز دهی مشاغل هم بر اساس چهار عامل اصلی زیر صورت گرفته است :

  • محیط کار
  • درآمد
  • میزان استرس
  • چشم‌انداز و آینده

جزییات نحوه امتیازدهی را در این آدرس می‌توانید مشاهده کنید. نکته جالب توجه برای ما فعالان حوزه علم داده، انتخاب این زمینه کاری به عنوان جذاب‌ترین حوزه کاری در سال ۲۰۱۹ است. پنج شغل برتر را در زیر می توانید مشاهده کنید :

این مکان در سال ۲۰۱۸ به مشاورین ژنتیک و در سال ۲۰۱۷ به کارشناسان آمار (statistician) تعلق داشته است. نزدیکی و قرابت دو علم داده و آمار و پیشتازی اینها در بازار آمریکا به عنوان یک بازار پیشرو جهانی، نشان‌دهنده میزان اهمیت آمار و اطلاعات در جهان کنونی است.

راه طی شده – چگونه از دکترای فیزیک به علم داده تغییر مسیر دادم؟

علم نوپای داده در ایران از کمبود افراد باتجربه دست به قلمی که چراغی فرا راه علاقه‌مندان این حوزه روشن کنند و نوپویان این مسیر را به درستی راهنمایی کنند،رنج برده است. جناب سعید میرشکاری عزیر د ر سایت ویرگول به بیان تجربه خود در مسیر تبدیل شدن به یک دانشمند علم داده پرداخته است…

۷ comments

اگر هنوز در انتخاب این حوزه برای ادامه مسیر شغلی با تردید مواجه هستید، امیدواریم این انتخاب سایت careercast در گرفتن تصمیم نهایی و بستن محکم‌تر کمربندها به شما کمک کند.

امتیاز کاربران: ۵ ( ۱ رای)

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا