ابزار و کتابخانه هاچارچوب های پردازش کلان دادهمعماری های اطلاعاتیمقایسه و انتخاب

نگاهی به روند رشد بسترهای پردازشی کلان داده

از سال ۲۰۰۴ که هدوپ به صورت رسمی معرفی و نسخه های عملیاتی آن برای عموم قابل استفاده شد تا امروزه که با معرفی و رواج استفاده از بسترهای نوین پردازشی کلان داده، هدوپ تا حدود زیادی از دور خارج شده است، شاهد رشد و تکامل سامانه های پردازشی مختلفی بوده ایم .

آقای Tyler Akidau که یکی از مهندسین شرکت گوگل است، در چند سال گذشته سخنرانی ها و کارگاه هایی را در همایش های معتبر بین المللی در رابطه با تاریخچه و روند رشد و تکامل سامانه های پردازشی بیگ دیتا ارائه نموده است که مشاهده این اسلایدها برای علاقه مندان، دید مناسبی از دنیای امروز کلان داده ارائه می دهد.

اسلایدهای زیر خلاصه ای از ارائه اصلی ایشان را که در این آدرس قابل مشاهده و دانلود است، بازگو می کنند. برای اطلاعات کامل تر، حتما خود فایل اصلی را مشاهده و بررسی کنید :

بسترهای پردازش کلان داده در یک نگاه

 

 

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

1 دیدگاه

  1. با سلام ، تشکر بابت انتشار مطلب، یک سوالی از ما داشتم، برای پیاده سازی پلتفورم flink از چه منابعی میتوان استفاده کرد؟ سایت github کدهای مختلفی را ارائه داده است اما کدها دارای کلاس های متنوع و پیچیده هستند. برای اجرای ساده تر و اولیه flink، چه منابعی میتوان استفاده نمود؟ تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا