مهندسی داده

مهندسی داده چگونه کار میکند؟

ویدئویی جامع و کوتاه از وظایف یک مهندس داده

چندی پیش سایت altexsoft یک مقاله با عنوان «مهندس داده کیست : توصیف نقش، وظایف، مهارتها و دانش مورد نیاز» منتشر کرد که در این مقاله، یک انیمیشن (موشن گرافیک) جذاب هم ارائه کرد با عنوان «مهندسی داده چگونه کار می کند؟» . این ویدئوی کوتاه اما بسیار کامل و مفید، با بررسی فرآیندهایی که هنگام تماشای یک ویدئو در پشت صحنه در بخش پردازش داده در حال انجام است، شما را وارد فضای کاربردی مهندسی داده می کند.

در ادامه با بررسی نیازمندیهای مختلف حوزه زیرساخت و لزوم وجود مهندسین داده در این بخش، مروری بر فرآیندهای روزانه این مهندسین دارد و همزمان، مباحث کلی کلان داده و ابزارهای این حوزه را هم به مخاطب معرفی میکند.

تصمیم گرفتم زیرنویسی برای این ویدئو تهیه و در وب سایت مهندسی داده منتشر کنم به امید اینکه برای علاقه مندان این حوزه، مفید باشد .


مقاله اصلی را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

What is Data Engineer: Role Description, Responsibilities, Skills, and Background

What is Data Engineer: Role Description, Responsibilities, Skills, and Background

With an incredible 2.5 quintillion bytes of data generated daily, data scientists are busier than ever. The more information we have, the more we can do wit

https://www.altexsoft.com/blog/what-is-data-engineer-role-skills/

امتیاز کاربران: ۴٫۳ ( ۱ رای)

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا