معرفی و آموزشمقایسه و انتخاب

پستگرس : تلفیقی از بانکهای اطلاعاتی رابطه ای و NOSQL

۰

میانگین امتیاز

امتیاز کاربران‌: شما هم امتیاز دهید!

امتیاز کاربران: ۴٫۸۳ ( ۲ رای)

یکی از بانکهای رابطه ای متن باز و رابطه ای با امکانات مختلف و متفاوت، پستگرس کیو ال است که مشابه مای اس کیو ال، طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد و امکانات تخصصی آن مانند امکان ذخیره داده های جغرافیایی و پرس و جوهای مکان محور (spatial) در بعضی از جنبه ها از رقبای متن باز خود پیشی گرفته است .
این بانک اطلاعاتی رابطه ای در نسخه های جدید خود امکان ذخیره داده های جی سان (json) را هم به سایر امکانات خود افزوده است ، امکانی که باعث می شود این بانک اطلاعاتی بتواند مشابه مانگو دی بی داده های غیر رابطه ای (NoSQL)  را هم ذخیره کند .
این قابلیت برای کاربردهای امروزی که نیاز به ساختارهای مختلف داده ای دارند، بسیار راهگشاست بخصوص امکان استفاده از دستورات اس کیو ال روی این داده های جی سان، برای بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار کلاسیک یک نکته بسیار مثبت است چون برای کار با آن نیاز به یادگیری زبان پرس و جوی جدید ندارند.
در این مقاله به صورت تخصصی پستگرس کیو ال و مانگو دی بی با هم مقایسه شده بودند که در همه زمینه های مورد ارزیابی ، پستگرس سریعتر و کارآتر ظاهر شده بود. هر چند شاید در یک کلاستر با حداقل ده سیستم این آزمایش انجام نشده باشد، اما در هر صورت نتایج آن ذهنیت های قبلی شما را تا حدودی تغییر خواهد داد.
اگر قصد طراحی یک سیستم اطلاعاتی جدید را دارید، این بانک اطلاعاتی کمتر شناخته شده اما پرقابلیت را از دست ندهید …

در این مقاله نیز دلیل مهاجرت نویسنده  از مانگو به پستگرس  توضیح داده شده است که می توانید در صورت نیاز به آن مراجعه کنید .

مثالهای کامل تر از نحوه ذخیره اطلاعات به شکل اسناد متنی را می توانید در این آدرس هم بیابید . مستندات پستگرس در این رابطه هم می تواند مرجعی مناسب برای بررسی دقیق تر این قابلیت نوین باشد.

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

1 دیدگاه

  1. با سلام و تشکر از شما لطفا این آدرس رو صحیح وارد کنید که دوستان عزیزی که مراجعه می‌کنند به ادرس صحیح هدایت شوند (پایان متن)

    مثالهای کامل تر از نحوه ذخیره اطلاعات به شکل اسناد متنی را می توانید در این آدرس هم بیابید .
    مهندسی داده :
    تشکر فراوان از توجه شما . لینک اصلاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا