مهندسی داده

مهارت‌های مورد نیاز بازارکار حوزه داده

برای فعالیت در حوزه‌های مرتبط با داده چه مهارتهایی باید داشته باشیم ؟

اخیرا مقاله ای را در مدیوم مشاهده کردم با عنوان «پرتقاضاترین مهارت‌های فنی بازار پردازش داده» که نویسنده آن با کمک یک تیم چهارنفره و با کاوش صفحات وب آگهی‌های کاریابی مرتبط با حوزه داده، داشبوردی تحلیلی به کمک گوگل دیتا استودیو ایجاد کرده اند و به صورت لحظه‌ای اطلاعات این حوزه را نمایش میدهند.

We scraped on different top job ads websites worldwide, cleaned a bit the data, and processed it using a simple term-frequency matrice model. (Mehdi Quazza)

می‌توانید این داشبورد را براساس جایگاه‌های شغلی گوناگون مانند علم داده، مهندسی داده، تحلیل‌گر داده، دواپس و … سفارشی کرده و مهارت‌های مرتبط با هر جایگاه شغلی را بر اساس آن مشاهده کنید.

نکته جالب توجه در این نمودار اینکه در تمامی جایگاه‌های شغلی حوزه داده، SQL نقش بسیار پررنگی دارد و بعد از آن، اسپارک، مهارتی پرتقاضا و مورد نیاز بازار کار است. تحلیلگر داده هم پرتقاضاترین شغل در این حوزه است.

تصویر شاخص این مقاله، مهارتهای تقاضا در حوزه مهندسی داده را نمایش میدهد.

امتیاز کاربران: ۴٫۴ ( ۱ رای)

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا