ابزار و کتابخانه ها

آشنایی با بسترهای توسعه بدون‌کد برای مدیریت داده‌ها

چگونه یک پنل ادمین برای دیتابیس خود در عرض چند ساعت طراحی کنیم ؟

فرض کنید شما یک اپلیکیشن موبایل یا یک وب‌سایت تجاری را توسعه داده‌اید و از پایگاه‌های داده‌ای مانند MySQL یا PostgreSQL  برای ذخیره اطلاعات اصلی خود استفاده کرده‌اید. اکنون نیاز به یک پنل مدیریت برای کنترل و مدیریت داده‌های ذخیره شده دارید، اما متأسفانه منابع (نیروی انسانی/ زمان/ پول/ …) کافی برای توسعه یک داشبورد مناسب در اختیار ندارید. در این شرایط، نیاز به یک راه حل سریع و کاربردی داریم .

خوشبختانه، در دنیای امروز، ابزارهایی تحت عنوان “پلتفرم‌های بدون کد” (No-Code Platforms) توسعه یافته‌اند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا بدون نیاز به کدنویسی و با اتصال مستقیم به پایگاه داده، در عرض چند ساعت، اپلیکیشن خود را طراحی و پیاده‌سازی کنید.

https://github.com/topics/no-code-platform

در زیر به معرفی خیلی کوتاه چند عدد از این ابزارهای متن‌باز می‌پردازیم :

  • NoCoBase : یک سیستم مقیاس‌پذیر و ماژولار برای طراحی برنامه‌های کاربردی که مجموعه‌ای غنی از پلاگین‌ها و افزونه‌ها، آنرا برای بسیاری از کاربردها و نیازمندیهای سازمانی و تجاری، مناسب می‌کند.
GitHub - nocobase/nocobase: NocoBase is a scalability-first, open-source no-code/low-code platform for building business applications and enterprise solutions.

GitHub – nocobase/nocobase: NocoBase is a scalability-first, open-source no-code/low-code platform for building business applications and enterprise solutions.

NocoBase is a scalability-first, open-source no-code/low-code platform for building business applications and enterprise solutions. – nocobase/nocobase

https://github.com/nocobase/nocobase

  • Budibase‌ : یک سامانه ساده برای توسعه برنامه‌های کاربردی تک‌صفحه‌ای که امکان اتصال به انواع دیتابیس‌ها (PostgreSQL, MySQL, MSSQL, MongoDB, Rest API, Docker, K8s, and more) را دارد.

github.com/Budibase/budibase

Budibase - Internal tools made easy

Budibase – Internal tools made easy

Budibase is an open source low-code platform and the easiest way to build, automate, and ship internal tools. Check it out.

https://budibase.com/

  • ILLA Builder :این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که اپلیکیشن‌های تجاری بسازید و ابزارهای داخلی مانند داشبورد، اپلیکیشن‌های CRUD، پنل مدیریت، CRM، CMS و موارد مشابه را به سرعت ایجاد کنید. این پلتفرم از PostgreSQL، MySQL، Supabase، GraphQL، MongoDB، MSSQL، REST API، Hugging Face، Redis و غیره پشتیبانی می‌کند. می‌توانید گردش کارها را با زمان‌بندی یا وب‌هوک به صورت خودکار انجام دهید. این ابزار را می‌توانید نسخه متن‌باز Retool در نظر بگیرید.

https://github.com/illacloud/illa-builder

Create business apps like assembling blocks | ILLA Cloud

Create business apps like assembling blocks | ILLA Cloud

Empower your team with AI Agent and advanced low-code tools to create business apps

https://illacloud.com/

  •  NoCoDB‌ : این ابزار که خود را معادل متن‌باز AirTable می‌داند با اتصال به جداول مختلف پایگاه‌های داده‌شما، مدیریت اطلاعات را مانند کار با ابزارهای صفحه گسترده‌ مانند اکسل، ساده و راحت می‌کند بدون اینکه شما را درگیر برنامه‌نویسی کند.
GitHub - nocodb/nocodb: 🔥 🔥 🔥 Open Source Airtable Alternative

GitHub – nocodb/nocodb: 🔥 🔥 🔥 Open Source Airtable Alternative

🔥 🔥 🔥 Open Source Airtable Alternative. Contribute to nocodb/nocodb development by creating an account on GitHub.

https://github.com/nocodb/nocodb

استفاده از این ابزارها می‌تواند بازدهی و سرعت توسعه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، به ویژه برای تیم‌های کوچک یا پروژه‌های با محدودیت زمانی و منابع. با این حال، لازم است که با ویژگی‌ها و محدودیت‌های هر ابزار آشنا شوید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

گروه تخصصی پرسش‌وپاسخ‌های مهندسی داده : https://t.me/bigdata_ir_discussions

کانال مهندسی داده در تلگرام : https://t.me/bigdata_ir

مجتبی بنائی

دانشجوی دکترای نرم‌افزار دانشگاه تهران (yun.ir/smbanaie)، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه توسعه نرم‌افزار و مهندسی داده که تمرکز کاری خود را در چند سال اخیر بر روی مطالعه و تحقیق در حوزه کلان‌داده و زیرساخت‌های پردازش داده و تولید محتوای تخصصی و کاربردی به زبان فارسی و انتشار آنها در سایت مهندسی داده گذاشته است. مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و طراحی سامانه‌های مقیاس‌پذیر اطلاعاتی از دیگر فعالیتهای صورت گرفته ایشان در چند سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی در معادله زیر را با کی برد انگلیسی وارد کنید : * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا